Wij verbouwen, maar zijn open op diverse locaties!

Thonik gaat nieuwe visuele identiteit Museum Arnhem ontwerpen

Museum Arnhem gaat samenwerken met het ontwerpbureau Thonik voor de nieuwe merkidentiteit, die in het najaar van 2020 gepresenteerd wordt. Het museum vernieuwt niet alleen het gebouw op de Utrechtseweg, maar ook zijn huisstijl waarmee het museum naar buiten treedt. Het bureau Thonik is na een pitch gekozen vanwege het systeem dat zij bedacht hebben, dat zowel online als offline veel mogelijkheden biedt voor het museum. 

Veelheid aan kijkrichtingen

Het ontwerpbureau Thonik wordt sinds 1993 geleid door Nikki Gonnissen en Thomas Widdershoven. Het bureau verzorgde de visuele identiteit voor onder andere de VPRO, Museum Boijmans van Beuningen en het Scheepvaartmuseum, maar ook voor Sonsbeek’16: TRANSaction in Arnhem en The Power Station of Art in Shanghai. Eigenaar Nikki Gonnissen vertelt waarom zij verheugd is op de samenwerking met het museum: ‘Een goed ontwerp gaat niet alleen over vorm, maar ook over een betere wereld. De ambitie van Museum Arnhem om midden in de samenleving te willen staan, sluit daar precies bij aan. In ons ontwerp benadrukken we een veelheid aan kijkrichtingen. Alleen door nieuwsgierig te zijn naar elkaars perspectieven kunnen we echt samen leven.’

Gedurfd en toegankelijk

Ook directeur Saskia Bak is enthousiast over de nieuwe samenwerking: ‘Museum Arnhem brengt actuele thema’s met gedurfde kunst en design. We kiezen de thema’s vanuit het hart en maken maatschappelijke thema’s persoonlijk. Ik heb er alle vertrouwen in dat we met Thonik een geschikte samenwerkingspartner hebben gevonden om dit ook in onze visuele identiteit naar voren te brengen. De nieuwe stijl wordt open, gedurfd, geeft een landelijke uitstraling en zal ervoor zorgen dat iedereen zich welkom voelt. We verheugen ons op een langdurige samenwerking en kunnen niet wachten om de eerste uitingen naar buiten te kunnen brengen.’  

www.museumarnhem.nl gebruikt cookies. Klik hier voor meer informatie.