Merkkleding

Bewust of onbewust hebben TV, tijdschriften, internet en billboards invloed op wat wij mooi vinden. Modelabels zetten een beeld neer waarbij niet alleen de kleding een rol speelt maar waarbij ook de uitstraling van de etalages, de websites en de reclamecampagnes belangrijk zijn voor de identiteit. Wij kiezen vervolgens het merk met de uitstraling die het beste bij ons zelfbeeld past.

Maar merkkleding is duur en als drager van merkkleding vertel je, naast de smaak die je hebt, ook hoeveel je kunt uitgeven aan nieuwe kleren. Door goedkope imitatiekleding te kopen, kun je je rijker voordoen. Zou er daarom een grote markt met namaakgoederen bestaan? Zoals Louis Vuitton tassen en nep Gucci’s, Levi’s spijkerbroeken en goedkope UGG’s? Kleding wordt nog steeds gebruikt om rijkdom, status en macht uit te stralen, desnoods met nepproducten. Op de website van UGG Australia kun je lezen hoe je namaak kunt onderscheiden en waarom ‘nep’ verkeerd is.


De douane heeft in 2008 meer dan 55 miljoen namaakartikelen onderschept. De in beslag genomen producten vertonen een grote variëteit en zijn op verschillende manieren gesmokkeld. www.rijksoverheid.nl  Neptas Louis Vuitton
De douane heeft in 2008 meer dan 55 miljoen                Neptas Louis Vuitton
namaakartikelen onderschept. De in beslag
genomen producten vertonen een grote variëteit
en zijn op verschillende manieren gesmokkeld.
www.rijksoverheid.nl

top
www.museumarnhem.nl gebruikt cookies. Klik hier voor meer informatie.